Tazminat İşlemleri

 

Bir Yakının Vefatı Ardından Yapılması Gerekenler

Tazminat talebiniz şirketimize ulaştıktan sonra, değerlendirmeye alınacak olup size bilgilendirme yapılacaktır. Talebinizin hızlı bir şekilde sonuçlandırılabilmesi için tazminata konu belgeleri ve iletişim bilgilerinizi eksiksiz olarak göndermeniz gerekmektedir. Talebinizi, Çağrı Merkezi ve e-posta olarak bize iletebilirsiniz.

Defin İşlemleri

  • Cenaze işlemleriniz için 188’i arayabilirsiniz.
  • Vefat raporu, vefat edenin bağlı bulunduğu sağlık ocağından alınabilir.
  • Ölüm belgesinin alınması için, vefat edenin nüfus cüzdanı ile İl Halk Sağlık Müdürlüğü'ne müracaat edilmesi gerekmektedir.
  • Cenazenin başka bir şehre nakli gerekiyorsa İlçe Sağlık İşleri Müdürlüğü'nden Yol Nakil Belgesi alınması gerekmektedir.
Hukuksal İşlemler

Defin işlemleri sonrasında yapılması gereken tüm hukuksal işlemler için öncelikle yakınınızın nüfus kaydının güncellenmesi gerekmektedir. İlçe Nüfus Müdürlüğü’ne yakınınızın nüfustan düşürülmesi için gerekli bildirimi yapmanız gerekmektedir. Yetkili makam tarafından düzenlenen ölüm tutanağına yakınınızın nüfus cüzdanın ekleyerek İlçe Nüfus Müdürlüğüne iletiniz.

  • Bu işlemlerin ardından Veraset İlamının alınması için Sulh Hukuk Mahkemesi veya Mirasçılık Belgesi için notere başvurabilirsiniz.
  • Veraset ve İntikal Vergi Dairesi’ne 4 ay içerisinde müracaat ederek Veraset Beyannamesi veriniz.
  • Veraset intikal vergisi işlemlerini tamamladıktan sonra intikal eden mal varlığının devir işlemleri için ilgili kurumlara başvurunuz. Merhumun;
    • Gayrimenkul işlemleri için varsa İl Tapu Sicil Müdürlüğü'ne,
    • Maaşı için bağlı olduğu Sosyal Güvenlik Kurumu'na,
    • Arabası varsa il/ilçe Trafik Tescil Müdürlüğü'ne,
    • Bankadaki menkul değerleri için bankasına başvurunuz.

Cigna Finans Emeklilik ve Hayat A.Ş.’ye ait hayat veya ferdi kaza sigortası tazminat talepleriniz için 0850 222 0 860 numaralı çağrı merkezimizi arayabilirsiniz.

Finansal Planlar

Ailenizin yaşamsal ihtiyaçlarını karşılayabilmek ve hayat standartlarınızı korumak için yeni bir bütçe hazırlamanızı tavsiye ederiz. Yeni bütçenize göre ihtiyaçlarınıza uygun bireysel emeklilik ve sigorta ürünleri hakkında bilgi alabilirsiniz. Ya da bu ürünlerden herhangi birine sahipseniz yeni önceliklerinize göre teminatlarınız veya katkı payı tutarlarınızda değişiklik yapabilirsiniz. Bireysel Emeklilik ve Hayat sigortası hakkındaki sorularınız için 0850 222 0 860 nolu çağrı merkezimizi arayabilirsiniz.

Kılavuzu indirmek için buraya tıklayabilirsiniz.

Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?

Daha fazla desteğe mi ihtiyacınız var?
Formu doldurun, sizi arayalım.